Monday, February 9, 2015

5 Sebab Aku Tak Nak Glamour

Hi hi hihihihihi...

Mesti sapa yang rajin mengikuti perkembangan entry aku berasa pelik pasaipa aku selalu update entry sejak kebelakangan ni oke.Mungkin sebab banyak idea untuk dluahkan atau pun mungkin ada isu berbangkit yang aku patut ketengahkan kan kan kan kan .Hahahaha..sebenarnya semua tu salah:

Sebab utama aku selalu rajin update entry aku sejak kebelakangan ni kerana hari ni masuk hari ke LIMA aku datang opis bukak pc then check email ak,pastu tutup pc then bukak laptop masuk bilik meeting and bukak blog tengok movie dalam ni  PENCURI MOVIE. Kalau minggu lepas aku boleh behave because that date aku start masuk kerja pada 4/2.2015 so baki hari bekerja cuma balance 3 hari but this weeks so sick lar. Dari hari Isni lagi tak ada kerja and u need to berpura-pura ada kerja and buat-buat sibuk.That 's why lar aku masuk bilik meeting sorang and watch movie there. Silence!!!!!

So aku bukak question kepada other soalan apa nak tanya aku boleh email ke : ainiqurratu16@yahoo.com oke,free jea.Selalu soalan-soalan ni orang selalu bukak dekat formspring jea kan tapi yang ni aku bukak general and can ask me.NOt semuanya oke,agak-agak soalan itu tak masuk akai so baik tak payah tanya.

5 sebab kenapa aku tak nak glamour:

1)Sebab bila ko dah start glamour ko kena well manner
Pertamanya sebab aku tak nak glamour sebab aku kena nampak smart terurus.Pakaian kena ada brand bagai dan kena cantik dan cute sentiasa.Aku ni dah la kerja biasa-biasa jer mana la nak cari duit nak beli benda-benda yang nak suruh nampak terurus dan smart sentiasa.Bagi aku kalau nak nampak well amnner paling penting ko kena jaga sikap ko.Ko da ta boleh nak korek hidung ko depan umum,korek taik gigi,garu gatai dan semuanya yang ko selalu buat.Pendek kata ko kena nampak bagus depan umum.

2)Sebab bila ko dah start glomour ko da tak ada privacy
Keduanya sebab  aku manusia yang nak kan privacy.Tak kisahlah privacy nak berak ke nak makan ke nak keluar jalan-jalan sorang-sorang ke.Semuanya perlu privacy,cuba bayangkan bila ko dan glamour and semua orang kenal ko,jadi bila ko nak masuk tandas awam pon orang boleh sempat nak ambik outograf ko sedangkan ko dah tak tahan sangat nak berak.Kalau ko ignorekan saja peminat ko tu orangcakap ko sombong la,lupa daratan la,baru naik sikit dah belagak.Tapi kalau ko layankan dan sign outograf so macam mana kalau ko tiba-tiba tercirit kat situ.Lagi la ko malu,
habis semua orang gelak kat ko pastu jatuh populariti ko.Esok hari keluar paper muka depan."SI POLAN TERBERAK DALAM SELUAR SEMASA NAK MASUK TOILET".Kompom famous terus la ko lepas tu.

3)Sebab bila ko dah start glamour ko da tak jadi diri ko
Ketiga sebab aku nak jadi diri aku yang sebenar.Yang tak perlu nak behave bila berhadapan dengan orang ramai,yang boleh duduk bersembang,gelak kuat-kuat,duduk bersila dan semabang kuat-kuat tanpa peduli orang sekeliling.Kalau diorang nak marah sebab bising maka terima la amarah diorang tu sebab sapa suruh aku tepekik telolong cakap dengan orang sebelah jea pon.Sebab bila ko da glamour ko perlu ada sebab untuk ko buat sesuatu,ko tak happy macam dulu lagi dah.Kalau dulu time ko tak glamour ko bleh lompat bila masa ko nak lompat.Tapi once ko da glamour ko kena berfikir untuk lompat sebab public is watching u.So jiwa ko tersekat,dari situ ko tak dapat lepasan aura lompatan tersebut so ko jadi murung.Hehehehe.. kesitu plak aku tapi tu la salah satu reason aku

4)Sebab bila ko dah start glamour ko akan lupakan asal usul ko
 Keempat sebab aku  ni bukan kuat iman sangat.Aku takut bila suatu hari aku jadi glamour aku akan lupa asal usul aku.Aku takut aku akan berjalan mendongak kelangit sedangkan aku lupa yang aku sedang berjalan didaratan.Kalau daratan tak ada aku nak berjalan kat mana??tak kan nak terbang macam burung kot???tak kan nak berenang macam ikan kot???Aku takut aku jadi sombong,lupa rakan-rakan aku yang sesama susah senang dulu.Dan menambahkan dosa aku yang sediaada banyak ni.So better aku elakkan kan kan kan..

5)Sebab bila ko dah start glamour maka dunia ko akan gelap
Kelima aku rasa dunia aku akan gelap bila suatu hari nanti aku glomour!!!!!Macam mana aku nak cari pakwe yang boleh menerima aku seadanya kalau dia hanya melihat populariti aku sahaja.Kesian... kesian..kesian to me.Nanti dapat fake fake fake pakwe jea.So gelap dunia aku soon.Dapat kawan time senang jea time susah lari,dapat boyfriend time cute jea,time tak cute dah tak nak.Jadi yang kekal family ja yang selama disisi.So better elakkan dari glamour,nanti gelap dunia aku tau...bahahaaha..Tapi ada ker yang nak popularkan aku ni..kikikikiki.

So conclusionnya better la aku dengan kerja aku ni.Walaupun tak diiktiraf masyarakat tapi menyumbang kepada industri semiconductor negara kita oke. Walaupun dalam komuniti yang kecik dalam negara ni dan tak semua company pakai kami tapi aku cukup berbangga sebab dari benda kecik yang kami sumbangkan inilah other foundries kat luar sana dapat sold dia punya technology.Ecececece..macam aku jer yang create circuit tu,padahal lukis-lukis jea kotak-kotak tu..kekekkekeek...tapi apa salahnya kan AKU BANGGA DENGAN KERJA AKU!!!!!!

Tulisan type tangan dari:
~qzulk

No comments:

Post a Comment