Thursday, February 5, 2015

Second Day

Hew hew hew ....

Kenapa tajuk entry aku second day????second day what????Oke semua,hari ni second day aku tak ada kerja.Selepas previous project sude settle and tengah tunggu feedback diorang so kami sekarang tengah duk rileks2 .Rileks tu memang best tapi bagi aku sehari releks is enough already oke.Bila masuk second day aku masih tak ada keja ni maka aku mati kutu.Yes betul aku boleh create keja contoh:
1) Baca article pasal design technology paling latest sekarang ni
2) Baca article pasal layout
3) Baca article pasal software layout selain aku pakai sekarang ni
4) Baca article pasal a good routing for ic design
5) Baca article pasal rule layout
6) Baca dan baca dan search benda berfaedah oke

Kesimpulannya:
Aku kena banyak membaca dan study sebab aku budak baru,newbie dalam bidang IC Layout ni.

Please give me task...huhu..event suruh lukis inverter pon aku rela..punya la kebosanan.Memang adat kerja design ic layout ni kalau sibuk tu memang sangat sibuk.Sampaikan nak pergi toilet pun kena lari sebab nk save time berjalan.Nak terkuncil pun kena tunggu tahap genting sebab tak nak spend masa lama dalam toilet.Lunch kami akan order jea sebab tak nak bazirkan masa pergi keluar lunch.Masa rehat aku hanya bila tiba waktu solat,time tu la maso untuk balas whatapps,wechat,telegram and mesage.Balik keja lewat sampai pukul 2,3,4,5,6,7,8,9 pagi .... 2.30 petang hari berikutnya.Nak tidur kat opis da buat da.

Aku rindu saat tu la plak bila time2 ni,time aku tengah dak ada buat layout ni.Tangan rasa gian nak tengok color-color layout,nak ukur jarak,nak gerakkan otak supaya fikir a good way to reduce space and good routing....Please job... come to me soon.MATI KUTU WEI BILA PROJECT TAK ADA NI.


Sekian,
~qzulk

No comments:

Post a Comment