Saturday, June 25, 2011

mak saya rindu mak

mak..da lama kita x jumpa.start saya dtg penang ni.start keje.mula2 keje saya rase seronok.tp bila da masuk mggu ke4 ni.saya jadi sedih.sebab ada org x suka saya.kalau la mak ada kat sisi pasti saya akan kuat.melawan semua dugaan ni.biar la apa orang nk ckap mak.yang pasti saya x buat benda yang tuhan marah.

hari tu seperti biasa pg saya masuk kerja.alangkah kecewanya saya mak.kalau la saya tau perkara tu akan terjadi hari tu.kompom saya ponteng keje sari.kejadian tu yang mengubah persepsi hidup saya sampi sekarang.yang buat saya strees.bgun pagi x lain x bukan.satu ja saya fikir,apa salah saya pada dia.saya cuma kenal dia sehari ja.apa hak dia nak judge saya sampi macam tu sekali.apa hak dia nak tabur fitnah pada saya.saya cekal mak.tapi bila beban yang saya galas ni x tertanggung saya pasti rebah juga.air mata saya tumpah juga.saya tekad juga melawan tp da terlambat.ia tetap mengalir laju keluar.saya malu mak.kenapa mesti nama saya dicanang camtu jea.tp saya fikir2 balik.xpa la mak.mungkin nasib saya tak baik.sudah tersurat saya akan mendapat nama buruk kat sini.saya redha.

tapi saya fikir balik,saya da popular mak.sapa x kenal ngan budak ni.seorang yang pemalas,suka termenung,buat kerja longlai.nama saya da buruk mak.tapi x pa la.saya tahu apa yang saya buat.saya x kisah apa orang anggap kat saya.yang pasti saya buat kerja saya dan cari rezeki halal.tp satu ja mak.saya x suka difitnah.saya x buat kerja2 camtu.saya bukan pegi kerja semata2 untuk nampak jasad saje tp nak bekerja.kalau la saya boleh terangkan segala2nya pada dia dan semua.pasti saya buat mak.tp apa boleh buat,anak mak sorang ni seorang yang lemah.lagi pom tiap kali saya nk berkata2 dia pasti x dpt menerima kata2 saya even benda tu benda benar.at last saya juga yang dimaki dan dimarah.dosa ka saya mak kalau saya x buat benda yang dia tuduh.harini baru kwn2 saya yang dia baru canang nama saya.esok lusa entah saya dicanang kat sape plak lg.famos kot bila masuk kafe.saya pening dah mak.

balik2 kerja ja saya x larat nk buat apa.even mkn pom x lalu.penat mak.saya tlg cover kerja dia bla dia break.mana nk handle kerja saya lg.tu pom dia ckap sy x buat kerja lg.biar la mak.Tuhan tu Maha Adil.Dia tahu siapa yang salah dan betul.jika betul saya salah saya redha.tapi saya nak tahu apa salah saya???even kalau salah pom x boleh ke dia slow talk ngan saya.jgn canang nama saya.


malam tu mak tepon saya,lebih kurang lam kul 9.30 pm ,nak jea saya jerit meraung kat mak tang tu jugak.tapi sat g orang ingat saya da x de iman t.saya pom cover balik,lambat2 saya angkat  tepon tu.ingat x nak angkat terus,t mak ingat saya tdo.tp disbbkan i need u that time.wan na to listen ur voice even u don't know my condition but its ok.as long as  i can  hear ur voice coz i really mic u mom!!!!!pastu saya angkat tepon tny mak da mkn lom,mak tny blik kat saya da ke x ag.saya tipu mak,saya cakap saya da makan biar pon saya x mkn pom mak.camne la tekak ni nak telan makanan lagi sedangkan orang dok kutuk saya mak.tp disebabkan saya x nak mak risau kat saya jd saya terpaksa tipu mak kali ni.i'm sory ....:'(.tp x pa kan mak.sebab kalau saya bgtau sal pe saya nangeh mesti kompom nyer la mak panggil blik umah terus.amik tiket go back home right now!!!!bye2 penang...
tp kan mak saya rasa cam nak jea ikut kata mak,bulan pose t berenti.balik umah kita pose sama2.kat umah saya x de kena sakit hati ngan sape2.x de org sakit hati ngan saya.saya ada maa abah and maa abah ada saya.kita bleh bukak pose same2.buat kerja same2.x de orang nk komplain lg.xpe la mak.niat tu ada lam hati.tp bila saya balik nanti saya akan pastikan nama saya clean dr segala tuduhan.sungguh mak,saya berani sumpah yang saya bekerja.barang yg byk tu bukan salah saya.tp kenapa saya dipersalahkan????kenapa saya kena aim,saya ada wat paper ke yg kacau periuk nasi dia.xde pom mak.niat saya mai sini nk kerje ja.x de nk cr gado ngan sape pom.lau nak gado saya x yah cari sampi penang.kat kampung pom saya boleh buat.tp saya x buat pom.memang stail saya duduk senyap lau x de benda kena buat,sebab saya nk berehat.penat tau mak.kalau la mak tahu betapa penatnyer keje ni mesti mak pggil balik umah.urut mak lg bgus.pahala pom dapat!!!!


sebabkan kejadian yg berlaku ni la mak keinginan saya nk berenti makin kuat ja.tiap2 pg saya celik ja mata saya ingat nk resign.tp nama saya da tercemar.saya sedih mak.walopom nampk saya cool tp hati saya hancus.troma pom ada gak.saya x biasa  kena mrah maki ni sume.mak pom x penah ajar saya kuang ajaq ngan org tua.even dia salah saya x penah nk ckap depan dia.tp belakang2 dia tu ada gak la kutuk2.bukan sebab pa.saya just nk lepaskan geram saya ni.sok saya keje.agi 2 hari jumpa balik dgn dia.cena la saya nk face ngan org kat sana.hari ni ntah nama saya kena canang kat group mane lak.huh!!!!sabo ja mak,i will come back home!!!ASAP..
promise...


"kenapa dunia ni kejam sgt dengan manusia yg ak sendr pom engggak ngerti"
jika betul la ak salah,ampun kan ak.tp andai tidak ak mohon pada Allah moga dibukakan pintu hati dia agar kami dpt sama2 kwn,bukan niat ak nak cr gado.ak x mulakanya....


sekian cerita sedih

No comments:

Post a Comment