Monday, October 24, 2011

huyee...da bleh kawin da....

hak2..ni post ni kalau mak aku baca ni mau tak keliling satu umah bwak putung kayu sebab nak piat anak dia sorang ni...gatainyer....umo tak lepas dari 25 da sebok nak kawin2 dah.haha.....ni aku ada cerita nak kongsi ngan korang sume2...kemarin dua ari aku pi kursu kawin da....haha...tapi nasib tak menyebelahi badan bila tak dapat kawin dalam masa terdekat...haha.....ceh bajet ja aku nak kawin cepat.ngaji pom tak lepas suda mau bikin umah tgga ka?????masak pom tak lulus apatah lagi nak kemas umah.layan laki,mak mertua,bapak mertua,ipar duai lagi.mana nak pikir umah,kerja agi.dan lebih kena pikir bla da dapat anak...hahaha...bukan aku tak setuju lawin awai tapi bagus jugak coz bleh mengelakkan kematsiatan..tapi ape bleh buat...aku tak buat maksiat pom...sebabnya calon x dak nak wat jadi laki agi...hek2....tapi bagi aku biar la sume nya jadi stabil dlu...kewangan,fizikal dan mental.....aku tak mau jadi kelam kabut weyh...


ok,bebalik kepada kursus kawin aku tuh...berlansung selama dua ari didewan dekat univers aku ler.mula2 dapat tau pasal  kursus ni cuak gak la.mau tak kena pikir 2 or 3 kali coz aku kena mintak izin mak bapak aku dulu..bila col last minute tu depa bagi chance kat aku tuk buat.tapi mak aku ckap nanti ryer aji ni wak balik la bakal menantu yer...mak aih...nanti saya wat balik yea mak...cayang mak...muah2...


ok bila persetujuan da dapat aku pom dengan selamber badaknya bersama kawan2 seangkatan pom pegi la menghadiri kursus tu....dan untuk pengetahuan korang sume....kami adalah kilangan cewek2 yang muda umonya untuk dibandingkan dengan kakak2 senior tahun 4.sampai orang tengok aku pom ada yang cakap,"eh amik jugak ke"?aku dengan selamber badak cakap "hehe..."kami kan taun 3 agi,so agi ada setaun agi nak abiskan belajar,then keje lagi...lain la kalau da taun pat,mesti da kena pikir nak kawin.


macam2 lesson yang dapat time pi kursus tu,ramai yang fokus,duk depan2...xpa kami bagi chance kat depa2 yang da tua2 nak kawin fokus pasal rumah tangga.kami plak tggu agi 5 or 6 taun agi...amin....ak plak orang duk dengar ceramah tu ak pi layan game.naseb la lam enset ader game...gamaknya lau leh wak enset mau meraung ak kat dalam tu....bukan ape.kite kan x de aktiviti nak buat.just dengar2 ceramah sal hubungan kekeluargaan,kesihatan itu,ini....jadi sedikit bosan gak la.da la x da bawak bakal laki.sorang2 ja ak ngan geng2 pegi.at least lau bwak bakal laki bleh gak duk jeling2 dia tgok response apa lepas pak ustaz bagi tu.kot2 la ada contoh jadi suami soleh...hak2...demand agi..x bek tau....tapi apa bleh buat,package ni rendah,rm70ja utk 2 ari.makan pagi ngan tgh ari ditanggung.dekat plak ngan umah tuh.jadi x de la nak kalut nanti bla da keje t.nak kena mintak cuti ngan bos sebab nak pi hadir kursus kawin...kan senang tu lau amik awal2.......


jadi ada sedikit gambq yang sempat ak snap masa pi kursus rietu,,,,yang pasti x de gambar ak tdo...hak2...da la straight ngan pak ustaz,bleh plak aku lena syok2 kat belakang.siap terangguk-angguk agi kepala.maybe ustaz ingat ak setuju ngan apa yang dia bagitau tu kot.bukan dia tau aku sedang Berangan mimpi kawin kat belakang tuh...:p


jom layan gambq neyh.....


ni ler antara yang hadir





geng2 ak


byak2 orang,dua ni jea yang betul2 fokus..haha...


and ni ler jadualnyer....



and this the others...


and mn aku????aku tukang amik gambr ler...mn leh masuk



pesanan aku:bila nak pi kursus kawin tu better bwak gula2/asam/cokelat.kacang2...yang bleh menghilangkan mengantuk...pastu better pi setaun sebelum nak kawin agar kamu tak lupa apa yang diajar...laen la macam kami ni.....hak2...





No comments:

Post a Comment