Tuesday, December 6, 2011

aku anak bongsu

ha...disini aku nak share ngan ampa sume....aku anak bongsu,dulu-dulu mak aku ada mengandung lagi lepas aku,tapi gugur jadi lepas tu ma abah aku da start panggil aku adik.begitu la mak aku criter....bila aku melamun cari bahan bacaan tadi godek sana godek sini tetiba ada dua entry ni yang berjaya mencuit jiwa aku.betul gak apa yang dia cakap...anak bongsu ni cepat matang dari masa yang sepatutnya..independent katakan....jadik aku selaku anak-anak bongsu sekalian amat lah bersetuju dengan kata-kata dari blog ni:
salah satunya berbunyi camni


5.Lonely
Sindrom biasa yang dihadapi oleh anak-anak bongsu sedunia, ialah Over-speed Pre-Mature , ataupun tempoh pra-matang yang pantas. Rata-rata bongsu lagi cepat matang kerana dapat observe sendiri  pengalaman abang-abang ngan kakak-kakak dia ketika membesar. Disebabkan cepat matang inilah , menjadikan dia seorang yang berdikari, dan mahu bebas dari keluarga seawal yang mungkin.Tak pasti kenapa dia suka buat hal sorang-sorang,Nak buktikan kat semuorang yang dia pun dapat ape yang lain dapat dengan tanpa bantuan, maybe?Mula-mula bongsu akan ditinggalkan kat rumah ,  bila semua orang gi skolah situ sini, termasuk yang masuk asrama, maka dia mudah terasa lonely.Kemudian, bila dah besar skit, dia tak mahu dilabelkan sebagai anak manja ke, anak kesayangan papa ke.maka semua keputusan dia akan wat sendiri Memandangkan tanggungjawab kat keluarga pun dah kurang, , lantas menjadikan dia seorang yang paling independent dalam keluarga.Then, bila semuorang dah kahwin, maka hubungan dah makin jauh dengan abang-abang ngan kakak-kakak yang lain.Tatkala masing-masing riuh satu keter pulang beraya, dia drive sorang-sorang tengah malam, sayu.Akibatnya, dia menjadi seorang yang sangat  sinonim dengan lonely.Jadi jangan hairan kenapa anak bongsu belum berpunya sampai berjanggut, barangkali, dia mahu yang setaraf atau mungkin lebih dari apa yang abang-abang dan kakak -kakak dia ada sekarang.


lonely tu xpayah citer la sebab sudah terang-terang anak bongsu akan sunyi sebab kakak-kakak ngan abang-abang yang lain sume da besar dan beranak pinak dah...jadi untuk itu sapa sokong aku dengan entry kali ni...tapi sebelum tu layan ni dulu

klik sini
dan 

tapi aku rasa selain anak bongsu tu mesti bangkang abis la,sedangkan ampa sendiri tak tau pom apa yang kami da rasa.cakap banyak pom tak da guna ngan orang selain anak bongsu ni.wat perabis ayaq liuq ja...tapi kalau sekadar baca utuk nak tmba ilmu tentang apa yang adik-adik korang rasa.boleh la layan..bak kata rokers,ko tak tau sal kami bek ko diam beb,lu cakap bikin menyemak ja...ahahah....

No comments:

Post a Comment