Tuesday, December 27, 2011

Malam Yang Tak Berapa Nak Sepi

Assalamualaikum....

malam ni tak sunyi,jauh sekali sepi.mungkin malam masih awal...baru kul 9.08 p.m.motor-motor mak gad pom masih berkeliaran kat tepi umah aku ni.mungkin sebab semalam ada kes kecurian lagi jadi semua org sibuk menjalankan tugas masing-masing termasuk aku.apa tugas aku yea????tugas aku ialah tamatkan pengajian aku kat sini dan abis jer terus p cari keje,ringankan beban maa abah.nanti tiap2 bulan boleh bagi duit.hasil dari pekerjaan halal aku.

tiba-tiba rasa nak berubah plak malam ni.jadi anak yang bagus-bagus untuk kedua ibu bapa aku.hurm moga-moga dapat la kau berubah wahai budak kecik.aku tak mintak banyak,cukup la berubah dari dalam dahulu.aku pom  tak mahu berubah secara mengejut.takut nanti aku sendiri yang terkejut.and then perubahan aku tu tak lama.aku tak nak la macam tu.bagi aku kalau kita da berubah sekali tu biar la kekal selama-lamanya.asalkan berubah kepada kearah kebaikan..

aku sebenarnya banyak lagi yang tak betul.sedang menunggu orang untuk memperbetulkan aku atau aku sendiri yang perlu betulkan diri aku ni.terutama dari segi perangai aku,sikap panas baran,marah tak tercontrol,mulut yang pantas mengeluarkan ayat2 yang boleh menyakitkan hati orang,pemalas,dan macam bagai lagi la...kenapa la baru hari ni aku sedar yang aku punya la banyak perangai x elok...aihhhh tapi mungkin ada orang yang berjaya menyedarkan aku.tanpa dia sendiri sedari.yang buat aku berasa mahu berubah jadi lagi bagus

hati aku bukan keras mn sangat pom.bila da tersentuh tu sekejap ja aku boleh berubah.errmmm...tapi bila masuk bab2 nak ngurat ke tackel ke.otomatik dia jadi keras.bukan keras kerak nasi or keras lekuk batu ni.tapi sekeras benda yang keras.tapi kalau bab-bab keagamaan senang ja aku nak lembut hati.cuma belum ada sapa lagi yang nak ajar aku bab-bab agama ni...

sekian dahulu...

wasalam

No comments:

Post a Comment