Sunday, March 11, 2012

Zero one

Assalamualaikum....

Sekurang-kurangnya aku dapat pahala 50 kepada sesiapa yang menjawab salam aku diatas tu.Mekasih.Maaf yea,entry kali ni bersifat emosi sikit, sikit jea tak banyak mana pom,heee.Biasa la,manusia ada pasang surut mood dia kan,ada yang epy golucky sokmo,ada yang duk moody sokmo,ada yang pasang ja memanjang,ada yang surut ja memanjang.haha...termasuk la aku.Sebab aku pom manusia gak,bukan benda lain k.

Dalam entry kali ni aku ada satu persoalan yang nak ditanya???

1)kenapa kawan-kawan aku suka sangat tengok aku kapel ngan mamat sorang ni yea??




Pikir punya pikir sampai aku temui jawapan ini...

1)adakah kerana sebab aku akan bahagia bila kapel ngan dia?

2)adakah kerana he loves me more than i love him?

3)adakah kerana kawan-kawan aku nampak dia jodoh aku?

4)adakah kerana kawan-kawan aku caring tentang aku?(maklum la da umo 22 x da mr right lg)?

5)adakah kerana dia classmate aku?(senang nak mai time kahwin,sekali harung ja)?~~harung means buat semua sekali

6)adakah kerana dia try mencuba nasib dia pada aku sejak taun 1 lagi?

7)adakah kerana mereka serabut tengok aku serabut bila masalah ni datang melanda?

8)adakah kerana mereka berasa kesian terhadap mamat tu yang tak berputus asa terhadap aku?

9)adakah kerana dia anak lelaki tunggal sulung dan aku anak pompuan bongsu?

10)adakah kerana aku satu lab dengan dia?

11)adakah kerana dia banyak tolong aku dalam perbagai hal?

12)adakah kerana dia pernah bagitau kawan-kawan laki dia yang dia akan ajak aku kapel?

13)udah-udah la tu,banyak sangat sebabnya...pe kata kau buat surveys tanya member-member kau yang mengharapkan impian untuk kau kapel ngan si mamat ni.

Dan disebalik jawapan diatas tu aku ada terfikir sebab lain plak??Adakah bila aku kapel ngan dia aku akan...?

1)bahagia???-ya jawapan bahagia terlalu subjektif untuk dipakai

2)sengsara???ya jawapan sengsara terlalu subjektif juga untuk ditulis

3)epy..  :)???ya jawapan epy pom terlalu subjektif untuk dikatakan

4)sedey..  :"(??ya jawapan sedey pun sangat terlalu subjektif untuk diperkatakan




pendek kata kita tak boleh nak meramal masa depan,tapi...kalau kita belajar bersungguh-sungguh dan dapat grade yang elok-elok,yang ni aku setuju.Kita mampu meramal masa depan kita.Coz ia sudah menjadi satu syarat kepada hidup kita.

Jadi setelah terfikri barang sepukul dua tadi...apakata kalau????

1)let me handle dis problem by myself-coz aku tak pernah sibuk-sibuk cakap aku berasa runsing dengan umo yang 22 masih tak ada mr right lagi???coz bukan aku tak pernah merasai kapel

2)let me handle dis problem by myself-coz yang nak kapel tu AKU,yang nak kawin tu AKU,yang hidup semati ngan laki aku pun AKU,yang nak bahagia or sengsara ngan laki aku pun AKU,nope YOU??kan

3)let me handle dis problem by myself-coz who ar u yang kecoh-kecoh pasal my prob,event both my parent pun tak da nak sibuk-sibuk ask me abot dis k???they more deserve than you

4)let me handle dis problem by myself-coz aku pikir-pikir balik yang umo aku baru 22,event kakak aku yang umo 26 pom tak ada nak kecoh-kecoh pasal pakwe walaupun aku tahu dia ada sebenarnya..heee..biasalah kakak.Mana nak tunjuk kat adik dia.Tunggu kawin dulu la baru nak jumpa bakal abang ipar

5)let me handle dis problem by myself-coz kita masing-masingkan bukan hebat mana pun. Hamba Allah yang lemah,jadi apakata kalau kita berserah sahaja kepada Allah,put ur trust on Him.Baru la ada suprise orang kata,just pray and pray supaya dapat yang baik-baik ja(walaupun diri sendiri tak seberapa nak baik)

6)let me handle dis problem by myself-coz aku tak suka la member-member aku menentukan jodoh aku.Macam aku ada ramai mak tiri and adik beradik tiri yang selalu suruh buat benda yang kita tak suka kan..smile....:)Apakata kalau doakan yang baik-baik ja untuk aku,tak kisah la dari segi jodoh ke?kewangan ke?pembelajaran ke?kerana kawan aku ada cakap.Sekali kita doakan yang baik-baik untuk sekalian muslimin muslimat,maka Allah akan balas berganda-ganda lagi pada kita.trust dis!!!



P/s:bukan aku tak terfikir untuk sayang orang or disayangi.But belum masanya lagi,bak kata artis dalam tv yang bila wartawan tanya soalan bila nak kahwin?
dierang cakap belum sampai seru

owh...please la.haha...ok-ok aku tau aku bukan artis.but i'm human k,i av my right and i av my choice.kita hidup dalam pemerintahan demokrasi k.jadi jangan la nak salahkan aku atas semua yang terjadi...sedey aku.Cuba la fikir yang senang-senang ja..handle yang hari ni elok-elok,walaupun besok kita ada perancangan tapi tak bererti kita harus buat donow ja untuk hari ini.Make everyday special event keje kamu menangis sahaja ari ni.


Hee...jadi sekarang ni jawapan aku senang jea,selagi maa abah tak ada kecoh-kecoh tanya pasal my mr right.Jadi aku tak kan providekan space dalam otak aku untuk benda tu.Kunokan???tapi tak pa lah,aku tak kisah.Bukan kamu semua yang besarkan aku selama ni.Bukan kamu semua yang jaga makan pakai aku,bukan kamu semua yang ambik aku kat stesen bus bila aku balik,bukan kamu semua yang bagi duit kat aku bila aku sengket..kan???So for wat reason i must follow cakap-cakap kamu tentang hal yang berkaitan my private.Ok,jelas????


And i don care lah,kalau aku mati dulu sebelum kawin,sebab bukan aku tak ada keinginan nak kawin but mybe my mr right tak da kat dunia ni.Dan dia sedang tunggu aku kat akhirat sana.




Sori la yea,aku tak leh nak sambung entry ni panjang2 coz aku rasa telinga aku da merah dan jantung berdegup dengan kencang,seluruh badan tetiba naek suhu..heeee and suara tersekat-sekat~~~

Wasalam....

No comments:

Post a Comment