Saturday, March 10, 2012

Alahai...


Huarghhhhh…pedas…tu ja yang mampu aku bagitau kat korang semua,sedap tapi sayang perut aku tak dapat menahan kepedasan tomyam gom mak cik kafe Farah.Mak aih,mula-mula buka plastic duk la kutuk asal tomyam dia ni sikit giler,lauk plak da la dalam 5 ketul ayam yang dipotong kecik-kecik ja.Mana cukup ni,pastu aku amik sudu, try nak test dia punyer power,wah…memang berdiri ar telinga aku.Lau tak cukup power lagi bleh keluar asap keretapi dalam lubang telinga,pendek kata cukup pedas la.Sampai meleleh-leleh air mata aku.Tengah-tengah duk makan sambil layan cerita Nora Elena ni sorang member aku datang kat bilik,aku pun jamu la buah anggur yang baru aku  petik kat mall td.Makan punya makan,dia duk la cerita zaman dia kecik-kecik dulu sebab tiba-tiba dia teringat kemeja yang Eid pakai dalam cerita Nora Elena tu,tengah-tengah aku duk hirup kuah tomyam tu tetiba aku rasa kuah tomyam tu da penuh dalam kerongkong, penuh dalam otak. ALAMAK…nak keluar.Untuk mengelakkan kuah tu dari mengalir kuar kot hidung aku,maka aku tahan la.Betapa seksanya tuhan saja yang tahu.Aku batuk sampai kuar air mata suci..hehe…macam orang sakit yang orang ramai tengah bacakan yasin,batuk aku tak henti-henti gak.mau taknya. kuah tu da masuk kat dalam aku punya hidung.Kuah tu da la pedas.Buat lplak awak time aku tengah hirup tomyam.Nasib baik tak tersembur depan dia.Lau tak naya kena p mandi lagi sekali.Dia cuak bila tengok yang aku batuk cam mak nenek umo 90 an.(takut ada kes yang orang mati sebab tercekik serai dalam tomyam).Tahu pun takut,sayang gak ko kat aku yea. Dalam 10 minit camtu aku bertenang,dia pun da tak da nak buat lawak dah selepas kena sumpah dek sesumpah.hehe…

Makan punya makan sampai abis separuh pinggan tu,mula lah perut aku da buat hal.Plak dah,ni mesti sebab  tomyam cabai ni.Padahal ko tak sedar diri!!!! Yang ko p melantak tak sedar diri tu sapa suruh???.kesian si perut,akibat dari pagi tadi aku breakfast dengan kfc. Segala makanan ayam,burger,krusher,cheezy wedges, ngan fun fries bercampur dalam perut.Ni ditambah dengan tomyam gom.Apalagi,tak masyuk la.bukan kaum kerabat dia agaknya.Jadi dia kasi lepas sikit.Dan akibatnya,aku cirit sekejap.Kesian kat tomyam tu,masuk tong sampah jugak la.Nak buat macam mana dah kan.Dan makan buah untuk mengurangkan sakit perut 


No comments:

Post a Comment