Saturday, April 21, 2012

Apa Pandangan Korang?

Assalamualaikum..dan selamat pagi..

Mulakan pagi kita dengan breakfast coz ianya sangat penting kepada badan kita.Kenapa aku jadi seorang yang mementingkan kesihatan ni???what happen???Ok,meh nak citer,sebenarnya semalam aku beserta rumate telah pergi check kesihatan kat stokis herbalife kat Arau.Lepas timbang berat bedan and ukur ketinggian so dia ada la explain sikit-sikit pasal berat tulang aku,lemak kat jantung,lemak bawah kulit,usia organ aku dan macam-macam lagi la.

Yang aku nak kongsikan disini ialah minumlah air walaupun kamu dalam kekenyangan.Nak tahu kenapa???Sebab....cuba tengok bumi..30% dari liputan permukaan adalah darat dan selebihnya adalah air.Jadi air pentingkan..sebab tu kena ada banyak.So macam badan kita la jugak.Aku seorang yang suka bersenam tetapi dah lama tak melakukan aktiviti tu sebab kesibukan yang melanda.Jadi walaupun aku jarang bersenam dan kurang minim susu serta makan sayur but kesihatan aku ok2 ja la sebab umur organ aku baru 16 tahun but my age is 22 years old.Muda kan umo organ aku????walaupun tuan badan dan jauh berbeza tuanya.Ini kerana air yang aku minim dalam badan mencukupi untuk badan aku proses semua aktiviti dalam badan.Lemak kat jantung aku ialah 1 means good dan aku kena kekalkan coz dia cakap lemak kat jantung aku sikit.Sebab apa yea??sebab air juga.Lapisan lemak tepu bawah kulit aku pun sikit 22% jadi dia suh maintainkan sahaja sebab apa yea camtu???sebab aku selalu minum air.Tetapi dalam banyak2 yang ok kat atas tu ada yang tak ok jugak.Coz aku seorang yang tak mengamalkan diet yang betul dan senaman yang kurang.Disebabkan aku tak minum susu,aku mengalami berat otot yg critikal coz terlalu tak cukup.Jadi kenala rajinkan diri minum susu yea,dan makan sayur.

Jadi jagalah kesihatan anda,sebab ia sangat la penting dari kecantikan wajah.Dalam pada itu aku nak share satu berita yang mengejut aku pagi ini

tengok disini KLIK dan juga disini KLIK

Apa-apa pun kita semua sedekahkan Al-fatihah kepadanya.Tak baik buat spekulasi sendiri,hanya Allah dan dia yang tahu apa sebenarnya yang berlaku.Kita boleh menbaca berita sahaja tapi tidak menghukum seseorang tu tanpa mengetahui kesahihan...Nama pun berita,ntah betul ntah tidak...

Chow dulu..

No comments:

Post a Comment