Thursday, May 16, 2013

DEserved

Ok kenapa aku cakap deserved????why?why?and why?sebab dah benda tu memang deserved untuk benda yang lain jugak or erti kata lain secocok gitu.Sebenarnya aku nak menceritakan tentang sesuatu yang bertajuk deserved atau dalam bahasa melayu bermaksud berhak!!!!Berhak bermaksud dia mempunyai hak dan mempunya lebih peluang terhadap apa yang dihak kan nya itu or whateve.Bunyi macam sengal sikit sebab aku yang menaip ni pun terasa euwwww...pehal!!!!

Begini-begini, nak dijadikan ceritanya. Aku telah mereview beberapa teman yang macam- macam jenis peel dan perangai masing-masing. Nama pun manusiakan mana nak sama antara satu sama lain, masing-masing ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.Jadi nak dijadikan cerita terjumpa seorang teman ni,memang bagus dan sangat bagus orangnya. Sangat menjaga auratnya,tutur kata dan segala-galanya la yang aku nampak.Dan yang bestnya pasangan dia pun begitu,baik jer orangnya.Tapi disebabkan kapel-kapel ni mana boleh jadi pasangan ni tak pernah pun declare.Mereka saling bersederhana antara satu sama lain.Tu kalau didepan mata aku la,kalau belakang tu lain cerita la.Jadi nak dipendekkan cerita masig-masing nekad untuk mencari duit bagi membina rumah tangga terus.Bagus sungguh, aku hormat mereka ni sebab mampu menepis godaan syaitan untuk berkasih-kasihan semasa masih lagi tiada ikatan yang sah.Moga-moga mampu menjadi pengajaran pada orang lain.

Berbalik kepada tajuk entry,deserved!!!mana boleh jalan cerita lari dari tajuk entry kan.So melalui cerita pendek yang aku story mory kat atas tu.Sudah terang lagi bersuluh!!! PEREMPUAN BAIK UNTUK LELAKI YANG BAIK.She as a good woman deserved to get a good man kan.Jadi tetiba reflect kat diri sendiri,aku macam mana pulak yea.Lu pikir sendiri la,tak payah tanya orang lain.Lu jaga badan lu,otak lu,kepala lu,pemikiran lu so tak kan lu tak boleh jawab soalan sesimple tu???Ayooo....kalau lu stail yang layan semua orang special so lu punya patner will reflect exactly what u be.Haha...merenung jauh sambil tersenyum sinis...Bila teringat kalau dia ada buat macam tu memang panas,tapi sendiri punya buat mau tak ingat ker???

Opsss...sudah terkena kat diri sendiri la plak. Mau berfikir sejenak,lu perangai stail kaki layan,layan jea semua stok-stok yang ada.Stok  bintang-bintang ker,stok pasar malam ker semua lu rembat asal lu tak boring tapi agak-agak lu lupa kot yang  lu tak kan terlepas dari hukum karma.Nanti yang lu dapat buat laki/bini pun jenis kaki layan jugak la jawabnya.Tetiba teringat kat burger ayam chessssseeee yang baru beli tadi.Ingat nak buat sahur untuk puasa esok hari,berundur dulu la yea.Moga-moga kita semua termasuk aku sekali selalu la rajin tengokdan berfikir mengenai diri sendir dulu sebelum  rajin nak tengok orang lain tu.

Sekian dulu 



No comments:

Post a Comment