Wednesday, March 7, 2012

Buku pilihan

Assalamualaikum...


Haa...kali ni aku akan bercerita  sedikit sebanyak zaman kabudak budakan aku dedulu..haha...Ari ni kelas sangat la pack,sampai baru sekejap tadi aku sempat menjamah nasi.HOHO...sangat la kesian kan???hehe...Kelas aku start kul 8 a.m  sampai 2 a.m tapi sebenarnya leturer lepas awal setengah jam.Jadi lah kul 1.30.Tapi disebabkan aku p naik bas,so kena la tunggu bas tu sampai dalam sejam lebih.So aku balik lebih kurang dalam 2.30 and then sampai kat bilik dalam 3 lebih.Yang nak ceritanya bukan benda diatas tu but wat happen after dis.Saje jer karang panjang-panjang sebab mood tengah rajin menaip.

jadi sesampai jer aku kat bilik aku sempat la beli keropok lekor kat kedai depan tu.Lepas da makan keropok ,solat sume tu aku pun pengsan.Sedar - sedar kul 6.45 p.m.mak aih lama gak tu,lepas tu aku bangun pasang lampu tu semua,sampai la kul 9 lebih baru bleh makan nasi.bangun-bangun tido ja cari makanan,Lapar la...selongkar loker jumpa la ni....




Vochelle ja...coz dis my favorut.dedulu aku layan van haunted whole almond.tapi macam mana ntah aku boleh berkenan ngan jenama ni.Lau dairy memang aku tolak awal-awal.Jadi makan la 2 3 bar setakat nak alas perut tu.Bila da kenyang-kenyang ni aku pun mulakan tugas malam aku,iaitu jelajah fb.Aku ni kaki fb sebenarnya,sebab aku ada dua benda penting yang perlu aku kawal kat situ iaitu castleville ngan empires & alies.So lau aku tak tengok benda-benda tu 9ti mati la my kingdom hehe...yang laen-laen aku tak layan.kim salam ja.Tapi disebabkan tenet yang cam siput ****.Aku tak dapat main....sebab tu la boring-boring aku layan blog ja skunk ni.

Pendekkan cerita,semasa aku jelajah fb td,aku terjumpa ni...korang agak2 pernah tak baca buku ni...???


anak-anak sidek


tetiba aku teringat kisah lama,zaman bebudak hingusan dedulu tu.Abah aku selalu beli buku ni.Lepas abis sekolah tengah bulan dia pasti bawak aku p pustaka untuk beli buku ni.Aku pun berkenan sebab abah aku da tanamkan semangat main badminton kat aku sejak dari kecik lagi.Jadi selama bertaun-taun aku kumpul buku ni,sejak dari darjah 2 lagi..Jadi ma aku cakap tak adil la kan,abah aku beli buku-buku camtu kat aku,Kena juga ada agama-agama sikit,jadi ma aku suh aku baca buku ni..??


ana muslim

Baru la seimbang ma aku cakap,jadi sepanjang pembesaran aku dididik dengan buku2 camni la.bila da besar ni Buku-buku ni da jadi kenangan terbaik aku semasa kecil.Buku ni bagus,banyak nilai-nilai murni yang aku belajar kat dalam ni.but for now i'm not sure whether dis book is still selling or not.Coz aku da lama tak ikut perkembangan mereka,tapi buku-buku ni memang best la.

Jadi pesanan aku banyakkan lah membaca buku sejak dari kecil lagi untuk mengelakkan dari cepat nyanyok bila da tua 9ti...


No comments:

Post a Comment