Friday, October 12, 2012

Surat untuk bekas kekasih...

Berita baik untuk korang,ngeh-ngeh..tadi bila aku tengah tengok balik entry yang tak terpost yang still lagi dalam draft tetiba ja aku terjumpa ni.....apa dia????Surat untuk exbf.haha...baca-baca balik nak gelak la plak.Suwet gitu,tapi sekarang ni da ta da dah camtu.Keras macam tulang hati ni hehe...Dan berita baeknya aku nak share ngan korang benda ni..nasihat aku jangan la jadi macam aku yang dulu,lost sangat-sangat dah.Bila clash tu adat la kena ada sedey-sedey sikit untuk tunjukkan kita ikhlas nak kat dia,tapi jangan terover dan lama sangat.Apa kata tukar rasa sayang ngan cinta tu pada Allah SWT yang satu.Tak rugi pun malah hidup bertambah kebahagiaan.Tak ada perasaan nak cemburu dekat orang sebab semua orang cinta Allah SWT .Dan kalau kita nak lebih dicintai oleh Nya pergandakan amalan kamu..heee..

Surat tersebut berbunyi begini..

Hi awak?apa khabar sekarang.Tadi saya rindu awak,sekejap jea tapi berkesan dalam hati.Air mata mintak nak keluar tapi saat tu juga sebelah lagi hati saya menahan ia dari keluar.Saya masuk bilik cari-cari berita ngan gosip yang nak pakai sebagai modal untuk berbual ngan teman sebilik.Sebab saya nak lupakan sebelah hati saya yang tengah rindu kat awak.Awak tahu tak saya jadi macam tu?Tadi bila saya da nak start study,baru jea nak bukak buku,saya kalah lagi.Alangkan bestnya kalau awak ada lagi,boleh la saya nak lepaskan strees saya ni.Bila saya ceritakan kat member,diorang sendiri pun ada masalah.Bila saya tepon kawan saya yang duk jauh tu dia plak yang ceritakan masalah dia kat saya.Jadi saya dengar jea la.Bukan macam awak,bila kita sembang,awak jea yang banyak cakap dan saya ni la tukang dengarnya.Tapi bila saya tengah tension awak pandai ja pujuk.Cuma yang bezanya sekarang orang yang dipujuk tu bukan saya.

Sebab tu la wak perangai saya da banyak berubah,start dari tu saya da tak suka nak merajuk-rajuk ni.Dulu saya suka manja-manja ngan awak tapi sekarang tak lagi.kalau dulu saya selalu mengadu banyak hal kat awak tapi sekarang tak lagi.Walaupun kadang-kadang saya cuba bersabar dan bersikap"OK",tapi sebenarnya sayu dalam hati ni saya "KO".Mesti awak pelik kan???Pada siapa saya luahkan perasaan saya.Saya da ada pengganti awak ke???Kalau awak nak tahu,pada Allah tempat saya mengadu,bila saya dah terlalu sangat rindu tahap meroyan tu cepat-cepat saya berdoa pada Allah dan cuba berfikir positif.Tapi kan awak,saya ni manusia biasa yang tak lepas dari mengalami perasaan nak sayang kat orang.Bila dah terlebih kasih sayang tu saya suka nyanyi pelamin anganku musnah.Musnah dah ke pelamin saya ni???mungkin dengan awak kita da tak ada apa lagi.Saya pun tak patut terus berharap pada awak lagi sebab awak pernah bagitau serius nak p meminang si dia taun depan...bila dengar-dengar tu saya sedih jugak la tapi saya berbangga bagi pihak awak,awak masih lagi kekalkan ciri-ciri gentle awak tu.Kadang-kadang saya terfikir juga,awak bagi dia bunga macam yang awak pernah bagi pada saya juga ke?Dia pernah tahu coklat apa yang awak suka?,lagu apa yang selalu awak nyanyi?,kalor baju macam mana yang awak selalu pakai?makanan apa yang awak suka?game apa yang awak suka main?atau dia lagi hebat dari saya.Tapi semua tu tak penting kan ...sebab dia boleh belajar tu semua.Tapi saya harap awak akan jaga dia sebaik-sebaiknya.Maapkan saya yea awak.Sekarang ni saya pegang satu jawapan yang pasti,awak mungkin tak layak untuk saya lagi.Mungkin jodoh saya lebih baik diluar sana,bye.

sekian~ayie

No comments:

Post a Comment