Saturday, April 20, 2013

Another Day

Today was a second day aku tidur lambat,selain melayan video artis serta membuang masa dengan memperabiskan WGM tapi tak sempat habis pun lagi.Meluat eh kalau tengok lama-lama dalam setu hari.Tak pe,simpan la untuk hujung minggu ni pulak,takut tak ada cerita nak melayan la plak.Sepanjang hari tiada apa yang menarik selain sekali lagi aku bangun lambat.Dan oleh kerana itu maka maggi dengan air susu  la jadi sarapan pagi dan tengah hari aku hari ni.Tapi walaubagaimana pun  aku tetap bersyukur sebab dikurniakan rezeki walaupun hanya sebungkus maggi ayam.

Selepas habis melantak maggi aku sambung bukak balik journal dan cuba meluaskan kembali fikiran aku yang sejak semalam lagi kusut masai.Pelan-pelan aku search resonant frequency,density of water,air and steel.Selepas aku puas hati dengan semua info yang aku dapat aku cuba cari-cari kalkulator aku yang hilang entah disorok kat mana.Aku kira-kira dan kira lagi,peluh betina sedang merayap keluar dari lubang-lubang pori.Aku tak suka,tapi aku biarkan.Muka mula menampakkan tegang,jangan sesiapa tegur aku waktu tu.Event nyamuk yang lalu depan muka pun tak nak mai hisap darah.Sampai aku pun tak sanggup nak tengok muka sendiri,aissshhhh cepat tua aku macam ni.Berkata aku dalam hati...lalu aku sumbat telinga dengan earphone dan bukak volume 100.Terasa seperti cecair mau mengalir keluar dari telinga maka aku bangun pergi amik cottonbud dan melakukan apa yang patut.Wah...lega rasa ,lalu aku turunkan volume kepada 70,lebih clear rasanya dari yang tadi.

Dalam tengah leka berkira-kira kepala aku sudah berputar seperti tidur atas lantai lebih better dari tidur atas tilam.Pergh betapa penat otak aku memikirkan formula ni.Otak ligat mencari sesuatu untuk menghilangkan ketegangan muka yang ketat,lalu kaki aku berjalan keluar dari bilik.Aku tarik laci meja dan aku capai sebungkus sumi lalu aku bawa kebilik dan aku perabiskan.Sampai ke sumi terakhir mulut dah tak boleh nak terima.Lalu aku stop dan aku bawak bahan-bahan design aku ke atas katil pulak.And aku tak continue calculation pom,mungkin akan disambung pada pukul 6 a.m nanti.Dan sekarang berkira-kira mahu buat lab system on chip.

Dengan akhir kata,tiada kata-kata yang mampu diucapkan selain Alhamdulillah....   

No comments:

Post a Comment